רועה גרמני - מדריך הכלבים המלא

רועה גרמני
כלבי רועה גרמני, הם אחד מסוגי הכלבים הנפוצים והמוכרים ביותר בעולם. מדובר בכלב שימושי ויעיל לעשרות פעולות, ולא בכדי הוא "משרת" ונמצא בחיילות רבים מרחבי העולם. ריכזנו עבורכם מידע שימושי ויעיל אודות הכלב.
גובה

54-60 ס"מ

תוחלת חיים

12-14 שנים

סוג

כלב רועים

משקל

40-45 ק"ג

תוכן עניינים

ידע כללי על הגזע:

כלבי הרועה הגרמני, ידועים בתור אחד הסוגים המוכרים ביותר בעולם הכלבים. מדובר בכלב בעל יכולות פיזיות וגופניות מרשימות למדי – והן כלום ושום דבר לעומת היכולות שלהן לשנן ולעשות דברים.

רואה גרמני הוא כלב בעל מבנה גוף ארוך למדי, ובעל גפיים חזקות. כבר מהמאה ה- 19 הכלב שימש ככלב סיוע וככלב תקיפה בצבאות שונים ברחבי העולם. כך ברבות השנים, כלבים מסוג זה הגיעו ליחידת 'עוקץ' – יחידת הכלבנים הצהלית, שם מלמדים אותם להיות כלבי תקיפה, כלבים לזיהוי מטרות טרור וחומרים מסוכנים ועוד.

הפרסום המאסיבי של הכלבים האלה קרה במלחמת העולם הראשונה ובמלחמת העולם השנייה, כאשר הצבא הגרמני (שם פותח הכלב) השתמש בכלבים אלו ככלבים סיור וככלבים שזיהו פריצות במחנה ודברים אחרים. בתום המלחמות, חיילים מצבא אמריקה כמו גם חיילים מצבאות בריטניה וצרפת, לקחו למדינתם את סוג הכלבים הללו – וזה מה שהביא להתפתחות המאסיבית של הכלבים הללו בעולם.

מבנה פיזיולוגי של הרועה הגרמני:

כלב גרמני חי בממוצע 13 עד 14 שנים, כאשר המשקל הממוצע של כלב בוגר יהיה 40 עד 45 קילוגרמים. גובהו הממוצע נע בין 55 סנטימטרים ל- 66 סנטימטרים. מדובר בכלבים חזקים מאוד מבחינה פיזית: הנשיכה שלהם ידועה בתור אחת מהנשיכות החזקות ביותר בעולם הכלבים. כמו כן, מבנה הפנים של הכלב מסייע לו בכישורי הגופניים: הלסת שלו רחבה ומעוגנת היטב, והיא מאפשרת לכלב לנשוך בצורה חזקה ולא להרפות עד שהבעלים מורה על כך.

כמו כן, האף שלו רגיש למדי והוא עשוי לזהות שינויים קלים של ריח ושל חומרים אחרים – מה שהופך אותו להיות כלב שימושי ויעיל בצבאות שונים ובגופי המשטרה ברחבי העולם. הגפיים של כלבים מסוג זה הם חזקות למדי: מדובר ברגליים וידיים חזקות למדי, שמאפשרות לכלב להתפרץ מהמקום בצורה מהירה ולא להיפצע.

הנשירה של הכלב היא קבועה במשך רוב השנה, והפרווה ידועה בתור פרווה נעימה למגע ולא עמוקה מדי. מבנה הפרווה אצל הרועים הגרמנים הוא חום בדרך כלל בכל חלקי הגוף, למעט נקודות מסוימות על הפנים ובכל חלקו התחתון של הבטן. זה סימן ההיכר העיקרי של הכלבים הללו. על אף כל התכונות הפיזיות הללו, שמדמות לכלב מראה אגרסיבי ומאיים לעיתים, מדובר בכלב ידידותי מאוד לבני אדם, וגם לילדים. כאשר הכלב עובר אילוף כהלכה – הוא ייתן את חייו בעבור הבעלים שלו (תרתי משמע).

בעיות בריאות אצל רועים:

הברשת הכלב צריכה להיעשות בדרך כלל בשני עיתויים בכל שבוע – פעולה זו מסייעת להפחית את כמות השיער שנושר מהכלב. חשוב לעשות זאת גם בלי קשר לכך, על מנת להעניק לכלב תחושה טובה ונעימה וגם על מנת למנוע ממנו לסבול מהמזג האוויר החם שיש במדינת ישראל.

כלב זאב עשוי לעיתים לחוש כאבים באזור המפרקים הקדמיים בגפיו. ניתן להימנע מבעיות כאלה, על ידי בדיקת מצב הורי הכלב (הבעיה הזו היא בעיה שכמעט תמיד עוברת בדרכי תורשה, לכן חשוב מאוד לבדוק זאת לפני ולמנוע זאת). כאבים באזור המפרק עשויים לשתק את הכלב לעיתים, ועשויים לגרום לו לסבול בצורה רבה. טיפול תרופתי הוא בדרך כלל סוג הטיפול הניתן על ידי הווטרינר, וחשוב מאוד להימנע משאננות במקרים שכאלה ולטפל בבעיה בהקדם האפשרי!

מאחר ומדובר בכלב רועים אשר נועד לבצע פעילות רבה, חשוב לדאוג שהכלב יבצע פעילות גופנית ללא הרף,  מכיוון שזהו כלב שבנוי להתרוצץ ולעשות פעילות גופנית ללא עת. יכולות השחייה של הכלב הן דיי מרשימות, ולכן תוכלו לקחת אותו לים ולתת לו ליהנות.

אילוף כלבי רועה גרמני:

ובכן, כלבי רועה גרמני ידועים בתור כלבים חכמים ויעילים. לא בכדי, כמעט כל צבא בעולם שמכבד את עצמו ומשתמש בכלבים ליחידות כלבנים – ייבחר בסוג הכלב הזה. מדובר בכלב שלומד במהירות וביעילות את הפקודות של הבעלים שלו – ועושה את הכול על הצד הטוב יותר. כלבי רועה גרמני לומדים לזהות חומרי נפץ באמצעות חוש הריח, לזהות הברחות סמים בשדות תעופה ובמעברי גבול, וגולת הכותרת – הם ידועים בתור כלבי תקיפה שעשויים להיות אכזריים למדי עבור האויבים שלהם.
עם כל זאת – חשוב מאוד לבוא לאילוף הכלב בצורה נכונה, ולא בצורה מלחיצה, כי הכלב עשוי לתקוף.

לסיכום – מדובר בכלב מרשים למדי, כלב חזק ואנרגטי שיהיה אהוב על כל בני המשפחה. מדובר בכלב יחסית לקל לאילוף לאור היכולות השכליות והיכולות הפיזיות החזקות שלו. חשוב מאוד לדאוג להבריש את פרוות הכלב כפעמיים בשבוע, וכמובן לדאוג להוציא את הכלב לשחרר את האנרגיה שהוא צריך לשחרר.

רועה גרמני

שתפו את עמוד זה 🙂

קבלו הצעה מייידית לביטוח כלבים

השאירו פרטים וקבלו הצעה מייידית למייל​:

ביטוח לכלבים
ביטוח כלבים
פסססט... האם שמעתם על ביטוח הכלבים שלנו?
קבוצת הפייסבוק בעלי הכלבים בישראל
קבוצת הפייסבוק כלבים ונהנים
וקבלו לק!
הצטרפו אלינו לקבוצת בעלי הכלבים של ישראל
דילוג לתוכן