גולדן רטריבר - מדריך הכלבים המלא

גולדן רטריבר

המדריך הקרוב ירכז עבורכם מידע בעבור כלבים מסוג גולדן רטריבר – בין אם בהיסטוריה של הגזע, במאפיינים השונים שלו, בסוגי ההתנהגויות הנפוצות שלו ובשיטות האילוף הרלוונטיות ביותר עבורו.

כלב גולדן רטריבר – מדריך הכלבים המלא:

גובה

זכרים - 58-61 ס"מ נקבות - 54-57 ס"מ

תוחלת חיים

12-15 שנים

סוג

ציד, קל לאילוף, כלב נחיה

משקל

זכרים - 30-34 ק"ג נקבות - 25-30 ק"ג

תוכן עניינים

היסטוריה – ידע כללי על הגזע:

כלבי גולדן רטריבר הם בין הזנים הנפוצים ביותר בעולם – ובפרט במדינת ישראל. הייעוד העיקרי של כלבי הגולדן רטריבר מראשית דרכם היה להיות כלבי ציד שיועדו להביא את הציד עד לבעליו. הכלבים הראשונים מהסוג הזה הופיעו עוד לפני המאה ה- 18 באנגלית, ובהמשך לאחר "השבחה" שעברו בסקוטלנד – התקבל הגולדן בצבע זהוב, כמו שיש כיום.

בעקבות שינויים אלו ושינויים נוספים שהתרחשו לאורך השנים, כלבי הגולדן רטריבר מחולקים לשתי קבוצות מרכזיות שמושפעות בין היתר מהמראה שלהם. קבוצה ראשונה היא קבוצת הכלבים האמריקאים (כלבים גבוהים ורזים יותר, בעלי גפיים ארוכות) והקבוצה השנייה היא קבוצת הכלבים האנגלית (כלבים נמוכים ובעלי עצמות כבדות, פרווה זהובה).

עם ההתפתחות בשנים של חיי הגולדן רטריבר, ניתן לראות מספר שינויים פיזיולוגיים שונים, לרבות חזה רחב יותר, מבנה גוף שרירי יותר וכו'. כלבים אלו ידועים בתור כלבים ידידותיים ביותר לבני האדם והם נחשבים לכלבים נוחים מאוד מבחינת אילוף (על כך נרחיב בהמשך).

מעבר לכך, מדובר בכלב חזק מאוד, עם כושר גופני וכושר שחייה מהטובים ביותר – ובנוסף בעל חוש ריח מפותח. לא בכדי, הוא משמש גם ככלב נחייה לעיוורים, כלב עזרה לנכים וכמובן כלב משטרתי. כלב שאוהב מאוד בני אדם, ידידותי לאנשים ולילדים קטנים – אלו הן רוב התכונות שהפכו את הכלב הזה לכלב המשפחה המבוקש והפופולארי ביותר בישראל.

מאפיינים של הגולדן רטריבר

ובכן, מבנה גופו של הגולדן הוא מבנה חזק ומוצק: בעל עצמות רחבות וכבדות, בעל חוש שחייה וכושר גופני מצוין – והכי חשוב הוא נוח לאילוף. תוחלת החיים הממוצעת של כלבי הגולדן רטריבר נע בין 12 ל-15 שנים, כאשר המשקל הממוצע של כלב בוגר הוא 30 ק"ג. גובהו הממוצע של כלב בוגר נע בין 50 סנטימטרים ל-61 סנטימטרים. גובה הכלבים באזור השכמות יהיה בממוצע 51 – 56 סנטימטר לכלבה, או 56 – 61 סנטימטר לכלב ונחשב כחלק מגזעי הכלבים הגדולים.

לכלב יש לסתות חזקות – נתון חשוב מאוד עבור כלבי ציד. פרוות הגולדן רטריבר היא צפופה, ולכן היא מאפשרת לכלבים אלו לשחות גם כאשר תנאי מזג האוויר קרים למדי או אם טמפרטורות המים הן נמוכות.

כלבי גולדן רטריבר הם פחות כלבי השמירה האולטימטיביים, בעיקר לאור העובדה שהם כה ידידותיים ורוצים להתיידד עם כל גורם זר. מדובר בכלבים חכמים למדי שיכולים ללמוד ולשנן פקודות רבות בנושאים שונים – זו אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנו רואים שרוב סוגי הכלבי נחייה הם כלבי גולדן רטריבר.

בעיות בריאות נפוצות בכלבי גולדן

לעיתים רבות שומעים שכלבי גולדן רטריבר עוברים תהליך של דלקת פרקים או בעיות נוחות באזור זה. גם היתכנות של בעיות עור שנגרמות מאלרגיות מסוימות או ממחלות תורשתיות – הן מופיעות לרוב בכלבים מהסוג. הגורם השכיח ביותר לתמותה של כלבי גולדן רטריבר, על פי מגוון מחקרים שבוצעו בנושא הוא מוות מסרטן (בין אם מדובר בסרטן שנגרם כתוצאה סביבתית ובין אם עבר בצורה תורשתית).כלבים מסוג זה ידועים בתור כלבים שנוהגים להשיר כמויות גדולות של שיער: הפתרון היעיל ביותר לכך הוא להבריש להם את השיער לעיתים תכופות, וכך גם תוכלו לוודא שאין שום פצעים או זיהומים כאלה ואחרים.

כפי שציינו קודם לכן, מדובר בכלבים שידועים בתור כלבים בעלי כושר גופני גבוה וסיבולת לב ריאה חזקה. פועל יוצא של כך, אומר שחייב לדאוג לכלבים מסוג זה לפעילות גופנית: בין אם לזרוק להם חפצים שונים, בין אם לרוץ איתם ובין אם ללכת איתם לים. מדובר בכלב שחייב להוציא "אנרגיות" על מנת שיוכל להיות מרוצה ובאיכות טובה.

רמת משכל של הגזע

הגולדנים הם אחד מהגזעים החכמים ביותר שיש, ולראיה, נעשה בו שימוש רב הן על ידי כוחות הביטחון, צבא ומשטרה, וכן הוא משמש בתור כלבי נחייה, ליווי וכן בתור כלב טיפולי. אינטליגנציה של גולדן רטריבר הפכה אותו לכלב מאוד מבוקש, אשר הרבה מאוד אנשים מעוניינים לגדל אותו, בידיעה שהוא לומד מהר ומתנהג בצורה עדינה ויפה.

אילוף גולדן רטריבר

ובכן, כפי שכולנו יודעים מדובר בכלבים ממושמעים וקלים מאוד לאילוף כפי שציינו קודם לכן – וזו הסיבה המרכזית לכך שמדובר בכלבי הנחייה המועדפים והנפוצים ביותר. האינטליגנציה של הכלב הזה היא גבוהה מהממוצע בעולם הכלבים, והיא מה שמאפשרת להם לשנן דברים, ללמוד דברים חדשים ובמהירות. ניתן לראות כי סוג הכלבים הזה נמצא גם ביחידות חבלנים של המשטרה, מה שמעיד על חוש הריח המפותח של הכלב. ובאופן כללי – מדובר בכלב נוח מאוד לעבודה ומאוד יעיל.

לסיכום: כלבי גולדן רטריבר הם הכלבים המשפחתיים והאהובים. הם מאוד אהודים על בני המשפחה ואוהבים להתיידד עם כל גורם זר. לא בכדי מדובר באחד מסוגי כלבי הנחייה הנפוצים ביותר – הוא קל לאילוף, בעל אינטליגנציה חזקה ורוח ריח מפותח.

גולדן רטריבר

שתפו את עמוד זה 🙂

קבלו הצעה מייידית לביטוח כלבים

השאירו פרטים וקבלו הצעה מייידית למייל​:

ביטוח לכלבים
ביטוח כלבים
פסססט... האם שמעתם על ביטוח הכלבים שלנו?
קבוצת הפייסבוק בעלי הכלבים בישראל
קבוצת הפייסבוק כלבים ונהנים
וקבלו לק!
הצטרפו אלינו לקבוצת בעלי הכלבים של ישראל
דילוג לתוכן