כל מה שצריך לדעת שמאמצים חתול חדש למשפחה

בחרתם לאמץ חתול חדש? כמו בכל מקרה של התרחבות המשפחה (כן, חיית מחמד היא בת משפחה לכל דבר), יש מספר דברים שכדאי לכם לדעת. על כך – במדריך הקצר שלפניכם.

טיפים לגידול חתולים

בראש ובראשונה יש לקחת את החתול לווטרינר שיבדוק אותו פיזית ויקבע אם הוא בריא או שמא הוא סובל מאי אילו מחלות, ולקבל ייעוץ מתאים באשר לטיפול בחתול.

טיפים לגידול חתולים

מה נותנים לחתול לאכול?

אם מדובר בגור, יש להאכילו מבקבוק בתקופה הראשונית, האורכת כחודש. את החתול יש להאכיל כל שעתיים, ממש בדומה לתינוק, ורצוי לרכוש תחליף חלב בחנות לחיות מחמד. עם תום תקופה זו, יש להגיש לחתול אוכל מוצק המיועד במיוחד לגורים. כאשר הוא מגיע לגיל חצי שנה, הוא כבר בוגר דיו לאכול אוכל של גדולים. בשום פנים ואופן אין להאכיל את החתול בעצמות – הן מסוכנות, חדות ועלולות לנקב את הושט שלו או לגרום לחנק. דבר חשוב נוסף שאין לשכוח הוא ארגז חול בו יעשה את צרכיו. יש לנקות את הארגז מדי יום, ורצוי שלא רחוק ממנו יהיו ממוקמות קערת המים וקערת האוכל.

מתי ניתן לעקר או לסרס חתול?

אם אינכם מעוניינים או יכולים לטפל בצבא של גורים, ניתן לסרס או לעקר את החתול כאשר הוא מגיע לגיל חצי שנה.

מה באשר לחיסונים?

בשנתו הראשונה יקבל החתול חיסון משולש וחיסון כנגד כלבת. אלה הם חיסונים אותם יקבל החתול לאורך כל שנות חייו. בנוסף, מומלץ לתת לו חיסון נגד תולעים.

עוד דברים שיש לדעת:

מעת שמלאו לחתול שלושה חודשים, יש לרכוש בעבורו חומר נגד פרעושים. אפשר גם לפנק אותו  בצעצועים שונים, כמו כדורים. מכיוון שחתולים מטפסים לכל מקום, חשוב להגיף חלונות ותריסים ולסגור אפילו מכשירי חשמל כמו מכונת כביסה – גם לשם החתול עלול להגיע, ואין צורך להסביר מדוע המצב הזה עלול לסכן אותו. לבסוף, לא פחות חשוב – העניקו לו אהבה ותשומת לב, והוא יוקיר לכם תודה בגרגורים.

אם יש לך שאלות כמובן שאנו פה בשבילך המרכז הישראלי לביטוח חיות המחמד.

שתפו את המאמר:

מאמרים אחרונים מהבלוג שלנו

האם מותר לנשק כלב

האם מותר לנשק כלב? כל מה צריך להכיר

האם מותר לנשק את הכלב, האם מותר לקבל נשיקה ממנו? מה יש ברוק של הכלב, האם זה בריא או יכול להזיק לנו? הרבה מאוד תיאוריות וסברות שיש בנושא, לכן חשוב מאוד לעשות סדר בעניין.

קרא עוד »
עצמות לכלבים

עצמות לכלבים – האם זה מסוכן? המדריך המלא

אחד המיתוסים המוכרים והנפוצים אודות כלבים, מיתוס שצמח במהלך השנים הרבה בזכות סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע מסוגים שונים, הוא שהמאכל המקובל עבורם הן עצמות.

האם זה נכון? מה הסכנה במתן עצמות לכלבים? כל זאת במדריך החובה הבא:

קרא עוד »
תחומי המומחיות שלנו:
ביטוח כלבים
ביטוח סוסים
ביטוח חתולים
עקבו אחרינו:

קבלו הצעה מייידית לביטוח כלבים

השאירו פרטים וקבלו הצעה מייידית למייל​:

ביטוח לכלבים

קבלו הצעה מייידית לביטוח סוסים

השאירו פרטים וקבלו הצעה מייידית למייל​:

מין הסוס:
ביטוח סוסים

קבלו הצעה מייידית לביטוח חתולים

השאירו פרטים וקבלו הצעה מייידית למייל​:

ביטוח חתולים
דילוג לתוכן